Celem programu Dobry Widok jest poprawa estetyki w przestrzeni miejskiej. Jesteś przedsiębiorcą i szukasz inspiracji do aranżacji albo swojej witryny? Zebraliśmy kilka przydatnych porad!
- Nie pokazuj na raz wszystkich produktów – wybierz temat ekspozycji, zastanów się, do jakiej grupy kierujesz przekaz i wybierz te produkty, które najlepiej pasują do Twojego celu. Przygotowując nową ekspozycję możesz określić nowy cel i dobrać nowe produkty.
- Zadbaj o to, żeby produkty prezentowały się schludnie, zachowaj między nimi odpowiedni dystans, ułóż je w zaplanowanym porządku. Ogranicz ich liczbę tak, aby nie tworzyły chaosu.
- Prezentuj zestawy tematyczne, czyli produkty, które dobrze do siebie pasują. W sklepie spożywczym może to być koszyk produktów na piknik lub zestaw śniadaniowy, w papierniczym – szkolna wyprawka, w odzieżowym – kompletny strój wraz z dodatkami.
- Pamiętaj o tym, że światło buduje ekspozycję. Zadbaj o dobre oświetlenie w witrynie, zwróć uwagę na to, które elementy warto wyróżnić światłem, a gdzie kładą się plamy cienia. Pomyśl o witrynie jak o scenie w teatrze.
- Nie zasłaniaj witryny naklejkami ani plakatami, niech mówi sama za siebie.
- Uruchom wyobraźnię, nie bój się inspirować witrynami sąsiadów, przejrzyj przykłady w internecie – nawet bez dużych nakładów finansowych da się stworzyć coś wyjątkowego.
